Rodi

Online supermarkt Picnic van start in Hoofddorp

HOOFDDORP - Online supermarkt Picnic breidt uit naar Hoofddorp. Vanaf heden kunnen toekomstige klanten de speciale app downloaden en zich inschrijven. Vanaf half april rijden de duurzame, elektrische bezorgwagentjes voor het eerst uit om de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs aan huis te bezorgen.


De uitbreiding naar Hoofddorp is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat recent van start ging in Amsterdam en ook bezorgt in Utrecht, Amersfoort, Rotterdam en omliggende steden. De innovatieve websuper gaat van start met 10 bezorgautootjes en 30 bezorgers. In de maanden na de start moet dit gegroeid zijn naar 30 bezorgautootjes en 60 bezorgers. In totaal gaat het om ruim 45.000 nieuwe huishoudens die van de websuper gebruik kunnen maken. Inwoners van Hoofddorp en Nieuw-Vennep kunnen zich in de app op hun mobiele telefoon registreren en zich daarmee verzekeren van een plek op de wachtlijst. Iedereen die op de wachtlijst staat wordt gefaseerd toegelaten. “Uit Hoofddorp krijgen we veel aanvragen voor Picnic. Wellicht omdat we steeds dichterbij komen en mensen ons leren kennen”, zegt Michiel Muller, medeoprichter van Picnic. “Hoe eerder mensen de app downloaden en zich inschrijven, hoe eerder ze aan de beurt zijn.” De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren. Recent startte Picnic een pilot in Amersfoort om ook retourpakketjes van wehkamp mee te nemen. Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000 en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen. Picnic is inmiddels begonnen met het werven van personeel in Hoofddorp. Geïnteresseerden die als runner aan de slag willen gaan, kunnen zich aanmelden via: www.picnic.nl/runner. Voor meer informatie en het downloaden van de Picnic app: www.picnic.nl/app.

Artikel geplaatst op vrijdag 30 maart 2018 - 10:55

Foto's